joi, 21 august 2014

Pe Sabalan 4811m, vulcanul cu lac in crater!


     Anul trecut (20august - 4 septembrie 2014)  am fost in Iran pe muntele Sabalan de 4811 metri. In prima zi am urcat pana la refugiu. 
     A doua zi, la patru dimineata, am plecat spre varf. Cand a rasarit soarele eram deja aproape de reusita si abia atunci am putut vedea, in zare, conul vulcanic ca un tort urias si urcusul final, ca umarul unui prieten care ma conducea spre varf. 



Acum traseul era acoperit de zapada precum bezeaua. Am calcat pe bezeaua tortului si am continuat sa urc. Cand am ajuns la con am vazut un lac ca o oglinda ce reflecta lumina soarelui si stancile craterului ca niste uriasi fermecati de privelistea care se deschidea-n zare pana la marea Caspica. 
     Am scos tricolorul inscriptionat cu Altitude Expeditions  Team. Bucurosi de reusita am facut poze cu toata echipa si pentru un moment parca eram figurinele care decorau uriasul tort.
     Amintirea acestei reusite o pastrez ca pe o bijuterie in
cutia care mai contine si celelalte recorduri mondiale de varsta: Damavand 5671 m din Iran si Ararat 5137 m din Turcia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu